توضیحات :
صفحه کلاچ را میتوان مهمترین قطعه سیستم کلاچ دانست؛ چراکه حرکت لازم برای سایر قسمتها را فراهم میکند. صفحه کلاچ به صورت دایروی بوده و هر دو سطح آن دارای ضریب اصطکاک بالایی است که این ضریب بالا به خاطر لنتهایی است که روی صفحه را پوشانده است.لازم به ذکر است که صفحه کلاچ یک قطعه مصرفی بوده و در گذر زمان دچار فرسوده شده و لذا نیاز است که هر از چند گاهی تعویض شود. با این وجود برخی عوامل دستدردست هم داده و باعث مصرف و فرسودگی زودرس صفحه کلاچ میشوند که برخی از این عوامل در ادامه ذکر شدهاست.
نیم کلاچ کردن طولانی مدت
رها کردن ناگهانی پدال کلاچ
رانندگی پرفشار در سربالاییها
حمل سرنشین یا بار زیاد
يمكن اعتبار لوحة القابض أهم جزء في نظام القابض ؛ لأنه يوفر الحركة اللازمة للأجزاء الأخرى. صفيحة القابض دائرية وكلا السطحين لهما معامل احتكاك مرتفع ، ويرجع ذلك إلى البطانات التي تغطي اللوحة. وتجدر الإشارة إلى أن لوحة القابض هي جزء قابل للاستهلاك وقد تهالك بمرور الوقت وبالتالي يجب استبدالها من وقت لآخر. ومع ذلك ، فإن بعض العوامل تسير جنبًا إلى جنب وتتسبب في تآكل وتآكل سابق لأوانه للوحة القابض ، وبعضها مذكور أدناه.
نصف القابض الطويل
التحرير المفاجئ لدواسة القابض
ارتفاع ضغط القيادة صعودًا
نقل الركاب أو البضائع الثقيلة
The clutch plate can be considered the most important part of the clutch system; Because it provides the necessary movement for other parts. The clutch plate is circular and both surfaces have a high coefficient of friction, which is due to the pads that cover the plate
It should be noted that the clutch plate is a consumable part and has worn out over time and therefore needs to be replaced from time to time. However, some factors go hand in hand and cause premature wear and wear of the clutch plate, some of which are listed below
Long half-clutch
Sudden release of the clutch pedal
High-pressure driving uphill
Carry passengers or heavy cargo