توضیحات :
سنسور ABS یک سنسور مغناطیسی است که در هر چرخ در داخل سگدست نصب می شود.
این سنسور توسط دندانه های فلزی که بر روی پلوس و یا توپی چرخ قرار دارد
تحریک میشود و با توجه به سرعت نوسان پالس ، سرعت چرخ محاسبه می شود. در
هنگام ترمز کردن با رسیدن شتاب منفی به مقدار مشخص این سنسورها فعال می شود
و اگر چرخی از حرکت بایستد به پمپ ABS دستور آزاد کردن ترمز چرخ را می
دهند. به محظ شروع به حرکت چرخ دستور سنسور لغو می شود و نیروی ترمز دوباره
به چرخ منتقل می شود.
درواقع حس لرزش زیر پدال در هنگام فعال شدن سیستم ABS مربوط به همین عملکرد سیستم ترمز می باشد.
فاصله ی این سنسور با دندانه های محرک بسیار مهم است و همچنین دقت عملکرد
این سنسور بسیار حائز اهمیت است . با توجه به عملکرد مغناطیسی این سنسور
تنها چسبیدن براده های لزی به نوک سنسور میتواند در کار آن خطا ایجاد کند
که با یک دستمال ساده تمیز می شود. اگر خرابی از نوع دیگری باشد ، این
سنسور باید تعویض شود.
مستشعر ABS عبارة عن مستشعر مغناطيسي مركب على كل عجلة داخل الكابول. يتم تشغيل هذا المستشعر بواسطة أسنان معدنية موجودة على البكرة أو محور العجلة ويتم حساب سرعة العجلة وفقًا لسرعة تذبذب النبض. أثناء الكبح ، عندما يصل التسارع السلبي إلى قيمة معينة ، يتم تنشيط هذه المستشعرات ، وإذا توقفت العجلة عن الحركة ، يُطلب من مضخة ABS تحرير فرامل العجلة. بمجرد أن تبدأ العجلة في التحرك ، يتم إلغاء أمر المستشعر ويتم نقل قوة الكبح إلى العجلة مرة أخرى.
في الواقع ، يرتبط الإحساس بالاهتزاز تحت الدواسة عند تنشيط نظام ABS بنفس وظيفة نظام الفرامل.
مسافة هذا المستشعر مع أسنان المشغل مهمة جدًا وأيضًا دقة هذا المستشعر مهمة جدًا. نظرًا للوظيفة المغناطيسية لهذا المستشعر ، فإن لصق شرائح الرقائق فقط بطرف المستشعر يمكن أن يتسبب في حدوث خطأ في تشغيله ، ويمكن تنظيفه بقطعة قماش بسيطة. إذا كان العطل من نوع آخر ، فيجب استبدال هذا المستشعر.
The ABS sensor is a magnetic sensor that is mounted on each wheel inside
the cantilever. This sensor is actuated by metal teeth located on the
pulley or wheel hub and the wheel speed is calculated according to the
pulse oscillation speed. During braking, when the negative acceleration
reaches a certain value, these sensors are activated, and if the wheel
stops moving, the ABS pump is ordered to release the wheel brake. As
soon as the wheel starts to move, the sensor command is canceled and the
braking force is transferred to the wheel again.
In fact, the
sensation of vibration under the pedal when the ABS system is activated
is related to the same function of the brake system.
The distance of
this sensor with the actuator teeth is very important and also the
accuracy of this sensor is very important. Due to the magnetic function
of this sensor, only sticking chip chips to the tip of the sensor can
cause an error in its operation, which can be cleaned with a simple
cloth. If the fault is of another type, this sensor must be replaced